diumenge, 17 de gener del 2010

X-times myspace. Això és Dansa.




  és un col·lectiu de coreògrafs alemany amb seu a Freiburg. Aquest cap de setmana han estrenat la seva última sèrie de dansa X-times myspace, sis peces contemporànees que parteixen del treball del propi col·lectiu i altres artistes convidats. L'espai, la distància i la proximitat, els límits i el profund canvi global en la comunicació, en la percepció, en el nostre comportament. Tots aquests són temes que cadascun dels artistes aproximen sota la seva mirada en un espai no teatral, el Kunstverein Freiburg, un espai que et transporta en mig de l'acció i que et converteix en còmplice. El treball d'aquests ballarins: Jared Gradinger, Angela Schubot, Mathias Schwarz, Tommy Noonan, Murielle Elizéon, Valija Zinck, Oliver Lange, Gary Joplin, Emi Miyoshi i Adam Ster, m'ha fet sentir que els aplaudiments em sortien de l'ànima, m'ha fet quedar-me embadalida com quan era petita, m'ha fet somniar, m'ha fet recordar perquè no puc viure sense art. Ho tornaria a veure vegada rere vegada, sense dubte. No tinc ni idea de qui llegeix el meu blog, però si ho fa algun programador que no dubti ni un segon en contractar-ho. Jo, m'hi jugo el meu cap a que l'encerta de ple. 

Mentrestant, mireu el treball de  Jared Gradinger i Angela Schubot. Aquesta és la seva peça Breathing, amb la qual es tancava la sèrie. Llàstima que no hagi pogut gravar l'ovació que s'ha produït després. Feu clic, baixeu una mica per la pàgina i trobareu dos vídeos, el primer és un trailer i el segon una petita versió a l'aire lliure.
Això sí que és respirar. 



6 comentaris:

  1. vull respirar com ells!

    ResponElimina
  2. jajjajjajajajjajajajjajajjajajajjajajajjajajjaja Ah, però, que no els vas donar classe tu????? ;-D!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  3. Hola Virginia, em dic Dani. Estava navegant per la xarxa, buscant sobre Berlín, i he descobert el teu passeig; l'he trobat un bloc molt interessant i útil. Amb la meva parella estem pensant d'anar a passar un mes a Berlín, com a una experiència nova, ens fa l'efecte que la ciutat ens aportarà aquesta calitat de vida que ens agrada ( bicicleta, mercats, vida al carrer, música al carrer.... ) hem llegit que el juliol el clima és molt bo. És fàcil contactar amb els berlinesos ? Vas fer amistats ?


    Gràcies i felicitats pels blocs.

    ResponElimina
  4. Ei!! Doncs moltes gràcies Dani! M'alegra que diguis això, perq tinc els blogs molt abandonats últimament!! :-( I justament ara ens estem replantejant tornar-hi un altre cop aquest agost... Juliol és un mes fantàstic per viure Berlín, fareu bé de triar aquest mes. Pel tema contactar amb berlinesos et diré que d'entrada tenen un aire que ens pot semblar distant, però que a la llarga és molt agradable i més "profund". El problema però és aquest: a la llarga ;-) D'entrada no és tan senzill conèixer gent com aquí, però tampoc et vull suggestionar amb la meva opinió, potser vosaltres hi connecteu molt ràpid o topeu amb els berlinesos més oberts de tota la ciutat :-)!! Heu de pensar que no són "llatins" i això és nota, però que són molt respectuosos i oberts de ment, a Berlín et pots tirar un pet en mig del carrer i ni et miren :-) És una ciutat fantàstica i més si pots estar-hi unes setmanes i amb la teva parella, us semblarà un somni, de debó! M'agradaria molt que quan hi sigueu m'escriviu al blog dues ratlles per dir-me com ha anat o per demanar-me qualsevol cosa!!


    Una abraçada!

    ResponElimina
  5. Per descomptat que t'explicarem com ens va. Saps que he enviat un mail al lloc on tu dius que s'han de llogar les bicis ? m'ha respost que per un mes em fa 80 euros per bici, ja veure que fem...potser en comprem al mercat de la puça i al marxar ens la venem...
    Un pregunta et volia fer. Quin barri ens recomanes per buscar-hi un lloguer ? Charlottenburg he llegit que és tranquil, a Prenzlauer Berg hi ha més festa per la nit....
    Quan hi vam estar, el 2008, només 4 dies, va trobar una mena de hostal a Friedrichshain, prop de la Karl Marx ... el vaig trobar un barri tranquil, amb bons carrils bici.

    estem en contacte!

    ResponElimina
  6. Dani!!! Charlottenburg noooooooooooooo ;-) És tranquil però té molt poc a veure amb el Berlín que a mi m'agrada almenys.... Prenzlauer Berg té l'ambient d'un barri que era l'est i ara està ple de gent jove amb pasta. És molt maco i s'hi viu molt bé, té zones molt pijetes i altres més estàndar, botigues i bars molt interessants i molta vidilla. Friedrichshain és el meu preferit!!! També era l'est, però s'hi han instal·lat més els joves bohemis i els artistes; i tot i que pot tenir un ambient "alternatiu" d'aquells que a vegades fa mandra ;-) en general és el barri que més feliç em fa i més enyoro de Berlín. No us oblideu de Kreuzberg, el barri turc i cosmopolita per excel·lència, és on lloguem el pis nosaltres. El nostre pis queda just davant d'un canal que creua aquest barri i està a dues cruïlles de Friedrichshain, l'intersecció entre aquests dos barris és una zona brutal per viure!! I si trobessiu un apartament a prop del carrer FALCKENSTEINSTRASSE (compte no confondre amb Falckenstrasse!!!), el qual està en aquesta zona que et dic.... buuuuuuffff, llavors aviseu-me que us vinc a veure jajajjajajajjajajja Aquesta zona l'explico molt bé al post
    http://unpasseigperberlin.blogspot.com/2009/08/de-kreuzberg-friedrichshain-la-forca-de.html

    SEGUIM EN CONTACTE!!! :-)

    ResponElimina