dissabte, 16 de gener del 2010

Cocodrils

I jo que volia escriure cada dia i fer-vos un reportatge rigurós i formal de l'estada i, sobretot, del mètode Montessori. L'estrena de l'espectacle All you need is... dels alumnes de batxillerat de l'Angell Schule m'ha abduït completament. Avui hem estrenat i us vull explicar moltes coses, i he voltat per l'escola i també us vull explicar moltes coses del mètode. Tinc moltes coses al cap per compartir. Però és tard i estic cansada. Ho haurem de deixar per un altre dia.

Abans d'anar a dormir, però, vull compartir amb vosaltres aquest conte que he descobert sobre els cocodrils que tots veiem sota el llit. Com sempre una llibreria i els seus llibres m'han salvat el dia de bon matí. Jo en veig molts de cocodrils; i veure que algú altre també els veu i que a més els veu com jo dóna companyia, la veritat. He recordat els meus relats de cocodrils . M'he assegut per dinar i m'he quedat encantada mirant les il·lustracions de La llibertat dels cocodrils (Die Freiheit der Krokodile). I llavors ho he llegit: La llibertat dels cocodrils ets tu mateix. Els cocodrils són les teves pors, i el millor que pots fer és deixar-les anar. Si tens por dels cocodrils i els tanques perquè no surtin, te'ls trobaràs cada nit sota el llit. Així doncs, deixa'ls anar. I dorm. Deixeu anar les vostres pors i dormiu. Somnieu. Compreu llibres. Aneu a llibreries quan us sentiu perduts o noteu que teniu tot de cocodrils perseguint-vos pel carrer. Ho diu el logo de la fantàstica llibreria que he descobert i que m'ha salvat d'un dia que s'havia llevat amb olor reptil: Quan tot s'ha acabat...  l'única que et pot ajudar és la teva llibretera. La llibreria de la salvació es diu Jos Fritz Bücher i la trobareu al carrer Wilhelmstrasse 15 (barri Altstadt) de Freiburg.

Bona nit. Que somnieu en com corren tots els vostres cocodrils.






1 comentari:

  1. M'ha encantat!!
    Molt.

    Sí, millor no controlar els cocodrils, que corrin, que corrin... com a mínim recuperaré tota l'energia que gasto constantment per tal de controlar-los!!

    MUAMUA!!

    ResponElimina